Hızlı Giriş Yap
Ödeme Bilgilerini Belirle ve Test Et
PayPal hesabını doğru bir şekilde kurduğundan emin ol.
Hatta test etmek için projene 1 TL destekte bulun ve PayPal hesabının doğru çalışıp çalışmadığını kontrol et.
Destek Toplama Hedefi
1.gün en azından 1 destek toplama hedefini gerçekleştir. Çünkü genel olarak başarıya ulaşmış kampanyaların %85’i ilk desteklerini seyirciye çıktıkları ilk gün alıyorlar. İhtiyacın olan miktarın %25-30’unu kendi çevrenden toplamanda fayda var.(arkadaş, aile vs.) Çünkü seni tanımayan insanlar destek vermek için en azından projenin ilgi gördüğünü görmek isteyeceklerdir. İstatistikler, başarılı projelerin çok büyük bir kısmının bunu uyguladığını gösteriyor. Ayrıca bütçe hedefinin üçte birini projenin ilk çeyreğinde toplamaya çalış. Projene gelen fonlar zamanla düşebilir, bu çok normal.
Dinle
Gelen her türlü geri bildirimi ve yorumu dinleyerek yakın çevrenin ve ilk destekçilerinin tavsiyeleriyle değişiklikler yapmaya hazır ol.
Takipçilerin ve destekçilerinle ne kadar etkileşim halinde olursan onlar da senin hakkında o kadar konuşmak isteyeceklerdir. Bu işbirliği projen için aradığın kitlesel fonlamanın en önemli avantajlarından. Kesinlikle doğru bir şekilde kullanmalısın.
Kitlelere Ulaş
Kendi Çevren
Yakın çevrenin senin projene ilgi duymasını ve projeyi daha fazla insana ve çevreye yaymaları üzerine yoğunlaş.
Fikirlerini ve projeni yakın çevrenle paylaşabileceğin ve onların da projene katkıda bulunmasına ön ayak olacak bir buluşma ayarla.
E-mail kendi ağındaki insanlara ulaşmanın en kolay yollarından biri.
Projenle ilgili her şeyi açıkladığın, proje sayfa linkini de içeren bir e-mail hazırla ve bunu ağındaki herkese gönder. Projen için onların da desteğini beklediğini belirterek, daha fazla insana ulaşmak için onlardan yardım iste.
Kesinlikle spam mailler oluşturmaktan uzak dur. İkna etmenin kolay olmadığını düşündüğün kişilerle bire bir iletişim kurmaya çalış.
Projenin linkini maile eklediğinden emin ol ve imza bölümünde de mutlaka kullan.
Offline
Projeni daha fazla insana etkili bir şekilde yaymak için online aksiyonlar maalesef ki yeterli değil. Offline alanda da ne yapabileceğin üzerine düşünmen gerekiyor.
Yerel medya kanalları -yazılı basın, TV ve radyo- her zaman sunmak için yaratıcı ve ilginç içerik ararlar. Senin projen onlar için mükemmel bir hikaye olabilir! Onlara ulaşmaya ve hikayeni anlatmaya çalış!
Ayrıca, projene faydasının olabileceğini düşündüğün ünlü birini tanıyorsan, tanıtım aşamasından yardımını iste. Onun hedef kitle üzerinden yarattığı etki, doğru kullanıldığı takdirde işine çok yarayacaktır.
Sosyal Medya
Online mecralarda hedef kitleyle mümkün olduğunca fazla etkileşime geçmek kitlesel fonlamanın en önemli parçalarından biridir. Bu etkileşim sayesinde, projenle ilgili farkındalık, hız ve destek önemli ölçüde artacaktır.
Sosyal medya, gerek varolan çevrenle tekrar iletişime geçmen gerekse seni tanımayan ve projene ilgi duyabilecek insanlara ulaşman için oldukça doğru bir platform.
Post (gönderi), fotoğraf - görsel, video ve daha fazlası için paylaşım olanağı veren sosyal medya, kendi projeni de aynı şekilde yaymak için oldukça dinamik bir alan.
Unutma, insanlardan sadece para istemiyorsun; ayrıca onları işbirliğine davet ediyorsun.
Sosyal Medya Kontrol Listesi
(Tarkadaşlarınla birlikteyken, projeyle ilgili çalışırken vs.)
Linkler
Zaman Tükeniyor
Acil Durum Algısı
Kampanyanın bitimine 1 hafta kala mutlaka “acil durum algısı” yaratmaya çalış. “Destek vermek için çok az zamanınız kaldı!” gibi.
Destekçilerine Teşekkür Et
İnsanlar projeni fonlar fonlamaz onlara kişisel olarak teşekkür e-postaları gönder. Unutma, sana bir kere destekte bulunan bir destekçi hedefine ulaşman için tekrar destekte bulunabilir.
Gösteri Zamanı
Şimdi dikkat çekici bir performans sergileme zamanı!
Kampanyanın bitimine yakın dönemde ilgi çekici ve yaratıcı bir aksiyon alman bu işin olmazsa olmazı.
“Hedefimize ulaşana kadar dans ediyoruz!”, “20.000 TL toplayana kadar şarkı söyleyeceğiz” gibi son dakika takipçilerini daha da fazla desteklemeye yöneltecek paylaşımlarda bulun.
Yaratıcılık kısmı sana kalmış!