İş Fikrini Oluştur!
Öncelikle her şeyi açık açık yazmalısın.
Kendini tanıt! Sen kimsin? Ne için destek arıyorsun? Toplayacağın para nereye gidecek? Takipçilerin seni nasıl destekleyecek?
Sunmak istediğin şeyi olabildiğince sana özel hale getirmelisin. Bunu yaparken, potansiyel destekçilerine bu projeye neden bu kadar çok inandığına dair ilgi çekici bir hikaye anlat. Kendinden ve geçmişte gerçekleştirdiğin başarılı işlerden de bahset.
Özetle, fikirlerini öyle bir yolla anlat ki, insanlar senin projene destek vermek istesin.
Kendini hedef kitlenin yerine koyup, stratejini tekrar gözden geçirmeyi unutma!
Hedefini Belirle!
Finans kısmı çok önemli. Giderlerini çok iyi hesaplamalısın ve projeni hayata geçirmek için gereken kesin rakamın ne olduğunu bulmalısın.
Projen için toplamak istediğin bütçenin sadece ihtiyacın olan miktar olduğundan emin ol. Şişirilmiş abartı bütçeler daha fazla fon bulmana sebep olmayacaktır.
Büyük çaplı projelerin için projenin her önemli aşamasını küçük projeler halinde sunmayı dene.
İletişim
Hiç çekinmeden ve tereddüt etmeden bize istediğini anında sorabilirsin. info@kobibank.com.tr 0850 888 0 666
Daha Sonra www.kobibank.com.tr’de Projeni Oluştur
Tanıtım Videosu
Yazılı Anlatım
Projeni Fotoğrafla Anlat
Linkler
Ekip Oluştur
Sponsor ve Ortaklar Bul
Heyecan Yarat! Coşku Ver! Duymayan Kalmasın!
Projeni başlatır başlatmaz, arkadaşlarına, ailene ve yakınlarına projenin başladığını bildir. Hatta yakın çevren için küçük bir açılış yap. Onları projene katkıda bulunmaları için teşvik et ve heyecanlandır. Böylece projen anında ilgi çekici görünecektir.
Projenden önce etkinlikler düzenle ve katılanlara projenin başlangıç tarihini hatırlat.
Sosyal medya kanallarını gizem ve merak uyandırmak için kullan.
Sosyal Medyayı Atlama
Sponsorlar/Ortaklar
Eğer sponsorların veya ortakların varsa onların da projeni yaymak ve duyurmak için bütün çevrelerini kullandıklarından emin ol.
Pazarlama Stratejisini Oluştur
İletmek istediğin mesajı nasıl yayacaksın? Sana bu aşamada kimler yardım edecek? Projene destekçi bulmak için offline dünyada nasıl aksiyon alacaksın?
Bir basın bülteni taslağı hazırla ve medya planı yap.
Senin hikayenle ilgilenebilecek takipçilere sahip olduğunu düşündüğün blogların listesini yap.
Projeni başlatmadan önceki son aşamada bu bloglara hazırladığın basın bültenini mail at.
Projeni Başlatmadan Arkadaş Komitesi Oluştur
Projenin son halini gözden geçirmeleri için 3-5 arkadaşını davet et.
Onlardan projenin son haliyle ilgili geri dönüşüm al ve yorumlarını dinle. Neleri sevdiler, onlar olsa nereleri değiştirirlerdi? Ödüller, tanıtım yazıları vs. Bu geri dönüşüm yakın çevrenin projeni daha fazla sahiplenmesine sebep olacaktır. Eğer projeni fonlarlarsa ve bu durumdan gurur duyarlarsa, hem projeni hem de kendi desteklerini çevrelerine anlatmak isteyeceklerdir.
Hayallerinin Peşinden Git
Projeni sonuna kadar takip et, tanıtımını yap, destekler bul, girişimlerde bulun. Asla vaz geçme! Sonuna kadar takipçisi ol. Unutma ki, vazgeçenler asla kazanamazlar.
Yardım Al
Kobibank çalışanlarının her zaman yanında olduğunu unutma. Aklına takılan sorularda sürekli yardım al. Mesai saatleri içerisinde 0850 888 0 666 ara!
24 saat mail ile destek al: info@kobibank.com.tr